Přestavby CB1000R na festivalu Glemseck 101

Filip Tichý, zdroj: TZ Honda 16.9.2019

fotka

Alex Polita, jezdec Honda IDM, a Connor Cummins, specialista na závod Isle of Man TT, se setkali v bitvě muže proti muži na dvou unikátně upravených strojích CB1000R s cílem kvalifikovat se do závodu ve sprintu na 1/8 míle „Sprint International“. V centru pozornosti je stroj Starrider poháněný oxidem dusným.

Honda pokračuje v oslavách 50 let existence řadových čtyřválcových motorů Honda na 14. ročníku festivalu „Glemseck 101“, který se koná tento víkend v německém Leonbergu. 50 let od zahájení prodeje modelu CB750, který bývá označován za první superbike, soutěží němečtí dealeři značky v úpravách vlajkové lodi řady Neo Sport Café, modelu CB1000R. V rámci on-line hlasování na kanálech sociálních médií společnosti Honda a v průběhu show byl vítězem vybrán dealer Kummich Honda se svým „Monoposto“ – elegantním přepracováním modelu CB1000R zahrnujícím hluboké černomodré barevné schéma, klasické žluté logo s křídlem Honda, zkrácený přední blatník a na míru vyrobený vysoký výfuk ve stylu scramblerů. Na počest původního modelu CB750 vznikl Starrider – radikální úprava modelu CB750 v původním barevném schématu Candy Gold, poháněná oxidem dusným, od bratrů Bena a Liona Ottových z Mnichovské úpravářské dílny Motoism.

Zlatým hřebem akce Glemseck 101 je série sprintů na asfaltové trati o délce 1/8 míle, která kdysi tvořila součást 11 km dlouhého závodního okruhu Solitude, na němž se do poloviny 60. let minulého století konaly závody Formule 1 i Mistrovství světa v závodech motocyklů. O titul bojuje šestnáct závodníků v šesti kategoriích, a to ve formátu „vítěz postupuje“.

Yokozuna

Stroj Yokozuna, který si Alex Polita vyrobil ve své vlastní úpravářské dílně, byl navržen speciálně pro účast v závodě na letošním Glemseck 101. Kromě použití vyztuženého jednostranného kyvného ramene prodlouženého o 5 cm je stroj Yokozuna oděn do ručně tepaného hliníku, a to včetně velkého kotouče s nápisy „Yokozuna“ na zadním kole původního CB1000R – vše s cílem zdůraznit kartáčované hliníkové designové prvky sériového stroje. Pro co nejlepší rovnováhu na závodní trati byl Politův stroj vybaven větším (o tři zuby) zadním a menším (o jeden zub) předním ozubeným kolem.

Yokozuna (název označuje nejvyšší úroveň v japonských zápasech sumo) používá přední vidlici a tlumič upravené německým IDM týmem Honda Holzhauer Racing. Motor o výkonu 107 kW byl ponechán beze změn, jeho výkon však na závodní trať přenáší závodní spojka HRP a slickové pneumatiky a výfukové plyny jsou odváděny ručně vyrobeným otevřeným výfukem s uspořádáním jedna-tři upevněným na platformě Light Tech.

„CB1000R-adical“

Model CB1000R-adical navrhl Ulfert Jansson z Gannet Design a vyrobil jej Stefan Fuhrer z firmy Fuhrer Moto, bývalý mechanik a současný dealer značky Honda, který stál za vítězstvím v Mistrovství světa v kategorii 125 cm3 z roku 2005. Pilotoval jej Connor Cummins, vícenásobný vítěz závodu Isle of Man TT a pravidelný účastník festivalu Glemseck 101. CB1000R-adical, jenž vznikl počátkem roku 2019, již stačil vyhrát soutěž švýcarských dealerů značky Honda v úpravách modelu CB1000R Neo Sports Café. Vyznačuje se spoustou zajímavých designových prvků, nejmodernějšími technologiemi a je opatřen speciálním sedmivrstvým kamuflážním lakem od Waltera Oberliho.

Vzhledem ke snaze o co největší snížení hmotnosti je CB1000-Radical vybaven unikátními karbonovými koly Rotobox, přední vidlicí CeraCarbon Racing a speciálními ozubenými koly z uhlíkových vláken. Agresivní vzhled i celkový dojem z CB1000R-adical dotváří světlomet, který byl snížen a posunut o 60 mm vpřed, a také napodobenina spodního krytu motoru evokující CBR600RR. Podobně jako u stroje „Yokozuna“, také v tomto případě zůstal motor nedotčen. Výfukové plyny jsou odváděny lehkou koncovkou Akrapovic z titanu a uhlíkových vláken.

CB1000R Limited Edition

Tuto limitovanou edici modelu CB1000R vyrábí společnost Honda ve svém závodě v italském městě Atessa a je omezena na 350 kusů. Stroje Limitované edice, které se budou prodávat ve Francii, ve Španělsku, v Německu a v Itálii, jsou opatřeny trikolórovým lakem inspirovaným barvami týmu HRC, doplněny díly z uhlíkových vláken a děleným výfukem z projektu SC Project.

Monoposto – Kummich Honda

Společnost Kummich Honda tento stroj charakterizovaný speciálním hlubokým černomodrým barevným schématem s klasickým žlutým retro logem Honda doplnila ukazateli směru Motogadget, černými řídítky LSL, nádržkami na kapaliny Rizoma, oplétanými hadicemi, zkráceným předním blatníkem, výfukem ve stylu motocyklů scrambler s prodlouženým krytem a bočními panely s gravírovanými nápisy „Monoposto“ a „Kummich“.

CB1000R od společnosti Buselmeier

Na oslavu 60 let účasti značky Honda v závodech Grand Prix společnost Buselmeier svoji úpravu CB1000R ozdobila výfukem SC Project, zadní konzolu R&G, kryty ozubených kol Fechter, zatmavenými LED ukazateli směru Kellermann Rhombus, kryty páček Probike a brzdovými hadicemi s ocelovým opletem. Na vyšších řídítkách jsou upevněna zrcátka Ferrara II a stroj je opatřen unikátním barevným schématem inspirovaným závody Grand Prix.

CB1000R od společnosti Fischer & Bohm

Úpravě modelu CB1000R od Fischer & Bohm dominuje jasně červený práškově lakovaný rám kombinovaný se stříbrnou kapotáží. Podobně jako u stroje společnosti Buselmeier, také zde byly použity tmavé LED ukazatele směru Rhombus, zatímco řídítka, páčky a brzdové hadice pocházejí od společnosti Spiegler. Vzhled přední části doplňují nádržky a koncovky řídítek Rizoma, zatímco v případě zádi jsou to výfuk Akrapoviċ a zkrácená zadní konzola.

CB750 „Starrider“

Věrný mantře značky Motoism „Made in the Shade“, Starrider je vybaven zakázkovou karbonovou nádrží a kryty zadního kola, kompletním LED osvětlením a unikátním zadním pomocným rámem svařovaným technologií WIG. Matně černý stroj je opatřen moderními ovládacími prvky a minimalistickými digitálními hodinami. Klasický motor z modelu Honda CB750 je tak obklopen ultra-moderním designem.



Videa

Instagram




Motodenik.cz

© 2010-2019 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o., supported by AmbitionPro, s.r.o.