Hypernaháče 2020 - nafoukaná Kawasaki ZH2

Filip Tichý, foto: Kawasaki 3.11.2019

fotka

Okruhové superbiky už tolik netáhnou, výrobci motocyklů proto začali tvrdě soutěžit ve třídě silných a zábavných nekapotovaných modelů. Až doteď se jim říkalo naháče, ale novinky 2020 už si zaslouží spíš označení „hypernaháče“. Kromě obrovského výkonu přicházejí s přeplňováním nebo aerodynamickými přítlačnými křidélky.

Jako první odkryla své karty japonská Kawasaki, která z přeplňovaného litrového čtyřválce Kawasaki Z H2 vytáhla rovných 200 koní při 11tis ot/min, ale především obrovský točivý moment 137 Nm při 8500ot/min. Jen pro srovnání, předchozí naháč Z1000 s klasickým atmosférickým čtyřválcem nabízel pouhých 142 koní a 111 Nm. O přeplňování se stará vysokootáčkový kompresor, který Kawasaki během čtyř let odladila napřed ve speciálním sportovním modelu H2 a vloni v cestovně zaměřeném SX.

Video

Ve srovnání s klasickými nekapotovanými litry od konkurence Kawasaki trumfuje točivým momentem, který se ale musí poprat s relativně vyšší hmotností. Motocykl s plnou nádrží vyhoupne rysku váhy až na 239 kilogramů, to je o citelných 18 kilo navíc proti loňské Z1000 a klade to větší požadavky i na elektronické asistenty, bez kterých by tak výkonný stroj byl hodně nebezpečný. U novinky se řidič může spolehnout na kontrolu trakce i systém ABS, které udrží rovnováhu i při zatáčení, kdy je motocykl v náklonu.

Po stránce designu jako by nová Kawa vyskočila z obrazovky při sledování animovaných Transformers. Tahle motorka ale nemusí být hezká, je to přeci predátor z budoucnosti a jako taková musí být hlavně futuristická a agresivní. Až budoucnost ukáže, zda se Kawasaki vyplatí její sázka na přeplňovaný motocyklový motor, když ostatní značky jdou spíš cestou zvyšování zdvihového objemu a variabilního časování ventilů.

 reklama

Videa

Instagram




Motodenik.cz

© 2010-2019 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o., supported by AmbitionPro, s.r.o.