Ostrá zkouška airbagu Bering

Filip Tichý 10.11.2010

fotka

V Miláně se vyrojilo hned několik elektronických bezpečnostních airbagových obleků s elektronickou řídicí jednotkou zabudovanou do motocyklu. Na rozdíl od diskutabilních airbagových vest aktivovaných vytržením lanka mají tyto nové systémy pravděpodobně otevřenou budoucnost.

Jak to celé funguje? Na sebe si oblečete vestu, pravda je trochu těžší a váží skoro dvě kila, ale za bezpečnost se platí. Na motorku se namontují dva snímače a řídicí jednotka, jeden snímač přijde na rám a jeden na přední vidlici, třetí je zabudovaný do vesty. Všechny tři sledují rychlosti, zpomalení při případném nárazu (v malých rychlostech se neodpálí) i vzájemné pozice tří snímačů.

Nemusíte se bát, že dojde k nechtěnému odpálení, dodavatel systému Tecno Globe má velké zkušenosti s řešením podobných technologií u aut a letadel a pravděpodobnost pomýlení systému vyhodnocuje jako 1 : 10 milionům. Životnost vesty je 10 let a pokud jezdíte se spolujezdcem, můžete dokoupit druhou vestu již bez motocyklových snímačů za „pouhých“ 290 Eur.

Francouzský výrobce motooblečení Bering ovšem předvedl svůj systém pro motocykly i skútry v ceně 490 Eur opravdu naostro. Žádné simulace, žádná figurína, ale opravdový figurant, který si to rozjede na skútru na poctivých 50 km/h a napálí to do předku auta. Podívejte se sami, jak to s ním dopadlo. Každopádně airbag o celkovém objemu všech nafouklých límců 60 litrů zafungoval a s reakční dobou 0,08 s se osvědčil, jak můžete vidět na níže uvedeném videu od kolegů z francouzské redakce Moto-Net.com.



Videa

Instagram




Motodenik.cz

© 2010-2018 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o.