V jednoduchosti je krása – Interkom Starcom BT-GO

Matěj Oliva, Foto: Matěj Oliva, Filip Tichý 1.7.2011

fotka

Britská firma Starcom se už nějaký ten pátek zabývá výrobou špičkových „drátových“ intercomů určených k zabudování do motorky. Tlak trhu ale donutil Starcom přijít také s bezdrátovým komunikátorem, který by konkuroval Interphonu nebo Scala Rideru. Právě dvě takovéto sady se nám dostaly do ruky.

Sponzor článku: Sensormet - špičkové vybavení pro motorkáře http://www.sensormet.cz/

Po vybalení sad nás nečeká žádné překvapení, sada obsahuje samotný komunikátor, dva držáky (jeden samolepící, druhý šroubovací), sadu do přilby, nabíječku a USB kabel. První velkou výhodou je nabíjení pomocí malého USB konektoru, což znamená možnost využít nabíječku na foťák, propojení s PC, atd. Montáž do přilby je nedestruktivní a zabere pár minut. Měl bych ale malou připomínku k sadě sluchátek a mikrofonu. Ta je totiž stejná jako u drátového interkomu a je u ní nesmyslně dlouhý kabel, který se mi ani při sebevětší snaze nepodařilo pod výstelku přilby nasoukat.

Interkom má dva jednoduché režimy. V jednom funguje telefon, MP3, nebo další zařízení a v druhém komunikace s druhým přístrojem. Oba dokážou fungovat současně. Ovládání je velice jednoduché, pro propojení se zařízením slouží jedno tlačítko, pro propojení s druhým komunikátorem druhé. Celé párování je otázkou pár minut, stačí jen postupovat dle návodu. Každé další zapnutí je už jen otázkou zapnutí přístroje, mluvením, nebo stiskem tlačítka se přístroje propojí a můžete mluvit.

Dosah interimů je zhruba 100 metrů, což jsme vyzkoušeli i v praxi, to ho staví spíš do role komunikátoru jezdce a spolujezdce, pro použití mezi motorkami to není mnoho a stačí jedna červená na semaforu a je hotovo. Vynikající je ale způsob znovuspojení po ztrátě signálu, stačí stisknout tlačítko a v zápětí můžete opět mluvit. Velice kvalitní je zvuk interkomu, ten je čistý a dobře slyšitelný i při rychlostech okolo 130 km/hod, na kapotovaném Spyderu jsme se slyšeli dobře i při rychlostech nad 150 km/hod. Pro dobrý zvuk je ale třeba mít jak sluchátka, tak i mikrofon nastavený do optimální polohy.

Abych se ještě vrátil ke stavbě celého interkomu. Při zapojení je sada sluchátek a mikrofonu připojena k samotnému komunikátoru prostřednictvím 3,5mm jack, hned vedle je USB konektor, který je za jízdy zakrytý gumovou krytkou bránící proniknutí vody do zařízení. Při výletu do Alp jsme několikrát vydatně zmokli, interkom prošel teplotami okolo nuly i okolo 40°C na slunci. Nic z toho sadám neublížilo a fungují stejně jako na začátku.

Baterie je integrovaná v těle přístroje a její deklarovaná životnost je 9 hodin komunikace, což jsme v praxi vyzkoušeli. Stačí to bez problémů na jeden den jízdy nebo dva dny se zastávkami. Výhodou je možnost nabíjet zařízení za jízdy prostřednictvím USB konektoru, pak je doba používání v podstatě neomezená.

S interkomy Starcom jsme strávili 5000km v sedle nejrůznějších strojů a okouzlila nás na něm především jeho jednoduchost. Neumí sice přijímat rádio, komunikovat s pěti motorkami zároveň, nebo na sebe připojit desítku zařízení, ale to co umí, dělá opravdu pořádně. Má snadné ovládání, jednoduše se zapíná a vypíná, baterie vydrží dostatečně dlouho, abyste se večer nemuseli strachovat, jak dlouho ještě budete moci mluvit. Pro jezdce, kteří hledají především kvalitní zpracování a funkčnost, bude Starcom rozhodně výbornou volbou.

 reklama

Videa

Instagram




Motodenik.cz

© 2010-2018 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o.