Newsletter
Připravujeme
Pavel Suchý, Foto: Suzuki 4.7.2011
Je to sotva hodina, co jsem vypnul zapalování po 370 km celodenním testu nového modelu Suzuki V-Strom 650 MY2012. A zatímco bílé Stromořadí v klidu vychládá v šeru podzemních hotelových garáží, podělím se o první dojmy ze světové premiéry nástupce cestoního bestselleru Suzuki.
Jak jsme avízovali, v příštím vydání Supermota najdete podrobný test nové generace cestovního endura včetně malého bonusu navíc. Naše redakce zastupovala jako jediná ČR při splitské premiéře modernizovaného V-Stromu, jehož předchozí model patřil k nejprodávanějším strojům značky. Mluvit v této souvislosti o faceliftu není zrovna na místě, protože kromě úplně nového vzhledu je tu i nový motor, modernizované ABS a úplně nová řada bohatého příslušenství, kterým se Suzuki daří podchytit nejnovější trend segmentu, kde už nestačí jen nabídnout dobrý motocykl.
Pryč je původní "německá" strohost staršího modelu. Nový V-Strom oblékl elegantnější kabát, jehož esenciální rysy trochu odkazují na obliny modelu Gladius. Gladia tu nezmiňuji náhodou - z jeho techniky se totiž pod páteřový rám V-Stromu nastěhoval poupravený motor, původně zrozený z motoru DV 650. Kdo kdy jezdil s Gladiem, umí si už představit, jaké výhody V-Strom získává - výrazně hladší a silnější spodní a střední pásmo otáček, minimum vibrací, klidný a kultivovaný chod a nižší cestovní spotřebu. Svezte se na prvním novém V-Stromu, který vám přijde do cesty (v srpnu na našem trhu) a pak ukažte na jiný dvouválec téhle kategorie, který má příjemnější a pružnější chod!
Změně designu odpovídá i výměna přístrojového panelu, který je nyní výrazně sportovnější a lehčí. Přes své kompaktní rozměry nabízí více informací než ten původní, například zařazený převod, průměrnou spotřebu (v testu od 4,9 po 5,7 l/100 km) anebo dokonce kontrolku nebezpečí námrazy! A hlavně - většina funkcí se ovládá z levé strany řídítek, nikoliv tlačítky na přístrojích!
Suzuki u nového modelu ze široka využívá myšlenku aplikace matného nelakovaného plastu, který se jeví jako praktický na exponovaných místech při intenzivním využití cestovního potenciálu stroje. A v příslušenství jej dále rozvíjí - tvarový kryt motoru, chrániče rukou, trojice kufrů (Hepco-Becker) s lakovanými lištami a jediným klíčkem. Nechybí vyšší plexi, padáky, 12V zásuvka, vyšší i nižší sedlo a řada dalších drobností. Je vidět, že i v tomhle ohledu japonskému výrobci svědčí evropský pohled.
Jízdní vlastnosti jsou do jisté míry ovlivněny lepší centralizací hmotnosti, novým ABS Bosch a o něco lepší ergonomií. Tvary 20 l nádrže přejí i vysokým postavám. Nový V-Strom modernizací jen získal - pečlivě propracovaným designem osloví širší pole zájemců o bezproblémový cestovní stroj schopný vyrovnat se i s horšími cestami a aplikací motoru Gladia bez jakýchkoliv pochybností zaujímá pozici nejlépe motorizovaného stroje segmentu.
Odjíždím ze Splitu nezklamán a v hlavě mám jedno jediné přání - kdyby tak chtěli u Suzuki vyslyšet ještě jedno evropské přání: co takhle nějaký "adventure" model na drátových kolech...?