Nová Suzuki V-Strom 650 z Monínce

motodenik.cz 18.8.2011

fotka

Skiareál Monínec včera obsadila značka Suzuki. Na prvních testovacích jízdách se tu proháněly nové modely cestovního endura V-Strom - po přilehlých silničkách a cestách, a když se nikdo nedíval, tak i po sjezdovce ;-)

V sedle nového „Stromíka“ jsem strávil hodinu a hodně mě to namlsalo na delší redakční test, který máme naplánovaný v září. Nová verze V-Stromu totiž dokázala vzít osvědčenou konstrukci původního již přes osm let starého modelu, dát jí novou tvář a inovovaný motor... a ono je to najednou pocitově úplně jiná mašina! A pocity a dojmy z jízdy jsou přece to hlavní, o co u motorek jde! Takže tady máte moje dojmy z prvního svezení.

Naživo působí nový design V-Stromu hodně moderně a není tu ani stopy po bachratosti předchozího modelu. Přední světla kopírují současný trend vykrojených tvarů. Místo velkých bočních plastů se nastěhovaly černé plastové průduchy, celý předek najednou vypadá opticky lehčí a užší. Nakonec, podívejte se sami na následujícím snímku:

Nádherné zpracování dostalo nové sedlo s prolisem s nápisem V-Strom. Sedlo je pocitově trochu vyšší a užší než u předchozího modelu a víc láká k jízdě ve stoje, jinak je ergonomie shodná s předchozím modelem. Nadále tak těží z faktu, že V-Strom vznikl jako společný základ pro model DL650 i dříve vyráběný litrový DL1000 a nabízí tak větší rozměry i podstatně víc místa pro řidiče a hlavně spolujezdce než obdobná cestovní endura 650 od konkurence. Snad jediný kaz na kráse jsou stále stejná kola s třemi loukotěmi, být tam vícepaprskové liťáky, bylo by to už naprosto dokonalé.

Startérem probouzím motor a ozývá se známý zvuk véčkového dvouválce, který svoji kariéru začal v modelu SV650. Řadím jedničku, pouštím spojku, a od té chvíle začíná úplně nový zážitek. Motor totiž ještě v modelu Gladius prodělal podstatnou inovaci a dostal nové písty, vstřikovače i klikovou hřídel, u nového V-Stromu k tomu přibyly vačky, nové sání a výfuk. Kromě slibované o dost nižší spotřeby z něj je mnohem lepší společník.

Evidentně prodělal společenský kurz dobrého chování, protože ani v nejnižších otáčkách ani při necitelném lomcování plynem z něj nedostanete žádné zacukání ani protesty. Ve spodních a středních otáčkách nabral víc elánu a živosti. Zvládá pohodové turistické tempo, kdy si tam můžete celý den nechat šestku, ale zároveň se dá vytočit a nadělit tu správnou radost z ječícího lehkého dvouválu. Většina lidí bude asi Stromíka porovnávat s Versysem či Transalpem, které se na něj v posledních letech dotáhly, a tady podle mě Suzuki zase dokázala podstatně posílit a získat navrch v praktických vlastnostech i charakteru.

Když si zakryjete horní půlku fotek, sami vidíte, že změny na podvozku jsou minimální. Ale i tady platí, že se umí hodně výrazně projevit. Hliníkový rám a kyvka místo oceli je v této třídě i nadále docela luxus. Přední tlumení je o něco málo tužší a docela se to sympaticky projevilo, mašina se nijak zvlášť nepotápí při brzdění. Pár kilo nižší váha, o pár centimetrů vyšší sedlo a tím pozměněná jízdní pozice a je to stejný zážitek, jako jsem psal o pár řádků výše o motoru - najednou jedete s úplně jiným pocitem a pod sebou máte podstatně obratnější a svižnější motorku, které se taky o dost víc chce do zatáček.

Systém ABS osvědčené značky Bosch mě u tohoto modelu přišlo velmi slušně nastavené, ale možnost vypnutí by určitě nebyla od věci, třeba jen občas na malý smyk při otáčení na trávě... Jinak je to starý dobrý V-Strom, který se nejlíp cítí na malých silničkách, kde se můžete vybláznit bez ohledu na kvalitu asfaltu.

Hodně příjemný bonus je nová přístrojovka s palubním počítačem, který ovládáte levým ukazováčkem. Ukáže vám spotřebu či teplotu a tak jednoduše se ovládá, že to neodvádí pozornost jako u některých jiných mašin nabitých funkcemi a tlačítky.

Když to shrnu, do Monínce jsem jen s podezřením, že mě čeká „jen“ svezení na starém V-Stromu s novými tvary a plasty. Zpátky z Monínce jsem si odvezl super překvapení z toho, jak lze několika málo změnami a vylepšeními dosáhnout znatelně lepší vlastnosti i úplně jiného pocitu z jízdy. Stačí vědět jak na to, a to u Suzuki evidentně vědí.

 reklama

Videa

Instagram

 reklama

Motodenik.cz

© 2010-2017 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o.