Triumph Tiger 800 – První dojmy

Matěj Oliva, Foto: Filip Tichý 30.8.2011

fotka

Po nedávné změně koncepce Triumphu Tiger z cestovního endura na ryze silniční stroj byla řada fanoušků značky i majitelů původních Tigerů hodně zklamaná. Když na podzim Triumph ukázal dva nové modely, začalo se mluvit o návratu do terénu a především velké konkurenci pro osmistovky BMW.

Vypadá to jako promyšlená taktika. BMW nabízí dva modely GS 800, jeden ryze terénní na drátěných kolech, druhý silniční pod označením 650. Právě druhému zmiňovanému modelu by měl přímo konkurovat testovaný stroj. Na první pohled se jeví jako univerzální mašina na všechny druhy komunikací i lehkou šotolinu.

Design Tigera je hodně neucelený a je tu znát inspirace úspěšným německým vzorem. Na obdiv dává řadový tříválec typický pro stroje z Hinkley. Okolo něj je zajímavě koncipovaný příhradový rám z trubek. Po vzoru opravdových endur je na Tigeru minimum plastů. Ty kryjí jen nádrž a tvoří malou kapotáž. Předku dominuje velký světlomet s trochu netradičním tvarem. Překvapivě dobře se k motorce hodí i litá kola, která působí hodně vzdušným dojmem. Kola vpředu drží zlatá vidlice budící sportovní dojem. O zpomalení se starají radiálně uložené brzdy.

Zajímavě je řešené sedlo, to je rozdělené na dvě části, pod tou zadní je prostor pro pár drobností. Sedlo řidiče lze jednoduše výškově nastavit a je nejen praktické, ale i pohodlné. Má ideální tvrdost, jen jeho hrany jsou trochu moc ostré a s nohama na zemi tlačí dost nepříjemně do stehen. Naopak řídítka padnou do ruky ukázkově. Ovladače jsou tam, kde mají být, spojka má příjemný chod a páčky lze nastavit. I na palubní desce je vše čitelné a umístěné tam, kde to čekáte.

Motor má po startu typický zvuk pro Triumphy a doprovází ho pískání rozvodů. Na otočení plynem reaguje motor středně rychle. Chuť motoru do otáček je někde mezi dvouválcem a čtyřválcem, stejně jako ostatní vlastnosti motoru. A to je ten důvod, proč si přijdete pro Triumph. Pro cestovní enduro je projev tříválce dokonalý. Máte tu spodek dvouválcového motoru, díky kterému si můžete bublat s podtočeným motorem třeba po městě, nebo rozbité cestě. Po otočení plynu se ale sebere a tam, kde dvouválec už ztrácí dech, přichází další nárůst výkonu. Jediné, co je nepříjemné, je brzdění motorem, při kterém začne výfuk plechově klepat. V Triumphu o tomto problému vědí a na nové stroje již dávají jinou koncovku.

Motor ale nemůže fungovat sám o sobě. Potřebuje okolo sebe dobrý podvozek. Ten na Tigeru se povedl, je ale nastavený hodně natvrdo, na rozbitých cestách možná až trochu moc. Vždy ale dává dobrou odezvu od dění pod motorkou, ať už projedete díru na asfaltu, nebo vám začně ujíždět kolo na šotolině. Ovládání na silnici je hodně příjemné, Triumphu svědčí jak dlouhé rychlé zatáčky, tak i kličkování mezi auty v ucpané metropoli. Obstojně fungují i brzdy, sice nekoušou tak pěkně jako třeba na Daytoně, ale mají vynikající dávkování, takže ani na kluzkém povrchu jen tak nepřebrzdíte. K dispozici bude samozřejmě i ABS.

Tolik první dojmy ze seznámení s Triumphem Tiger 800 v silniční modifikaci s litými koly. Motorka nás rozhodně mile překvapila a bude minimálně rovnoceným soupeřem své konkurence, mezi kterou nyní přibyl například inovovaný V-strom od Suzuki. V katalogu Triumphu je tradičně i velká řada doplňků pro cestování i každodenní provoz.

Příslušenství k Tigeru

 reklama /*
*/

Videa

Instagram

Motodenik.cz

© 2010-2017 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o.