Newsletter
Připravujeme
FilipT 31.10.2011
Valentino Rossi v Kuala Lumpuru představil asijského bráchu pro Ducati Monster 796, který pod označením 795 kombinuje rám z nižší řady 696 s novým motorem 796. Bude se vyrábět v Thajsku a je určen pouze pro vybrané asijské trhy.
Zatímco řada japonských společností omezuje výrobu a stěhuje zbývající kapacity zpátky do Japonska, evropské značky jsou na vzestupu a začínají pronikat i na nové trhy. Ducati otevřela továrnu v Thajsku, kde se bude vyrábět speciální model Monster 795 pro Asii. Důvodem není ani tak doprava komponent, ale spíše nižší importní cla pro výrobu v dané zemi, plus možnost oddělit výrobu speciálních modelů pro Asii.
Ducati Monster 795 bude uveden na trhy v Thajsku, Číně, Indii, Hongkongu, Indonézii, Malajsii, Filipínách, Vietnamu a Singapuru. Motocykly vyráběné v Asii však budou mít kompletní rodokmen i kvalitu Ducati, jejich design a konstrukce bude vždy vznikat v Itýlii, také motor je komplet dovážen z Itálie z Borgo Panigale.
V čem se Ducati Monster 795 liší od svého „vyššího“ bráchy 796? Kombinace rámu 696 a motoru 796 se odlišuje hlavně oboustrannou zadní kyvkou, třípaprskovými koly místo pětipaprskových a o něco nižší třídou některých komponent. Místo Prirelli Diablo Rosso bude jezdit obuté do nižší řady Angel ST. Udávaný výkon pravoúhlého dvouválce 803 ccm je 87 koní při 8250 ot/min, přenášený na silnici za pomocí mokré spojky. Suchá váha je na úrovni 167 kg, případně 169 kg pro stroje vybavené volitelným systémem ABS.