Kawasaki Versys 1000 z Milána

Matěj Oliva 8.11.2011

fotka

Po velkém úspěchu modelu 650 se dal očekávat příchod většího sourozence, který by zatopil Varaderu, Multistradě a dalším motorkám třídy cestovních endur. Čekali jsme sice litrový motor, ale s naprosto jinou koncepcí. V trubkovém rámu se nakonec objevil řadový čtyřválec původem z naháče Z1000.

Design navazuje na menšího sourozence, předku dominuje ostře řezané světlo, nad kterým je větrný štítek, který vypadá na první pohled velice funkčně. Celkově se Versys trochu nafoukl, aby pojmul větší motor. S tím souvisí i rozšíření podsedláku a samotného sedla. Výfuk se z pod motorky p řesunul na pravou stranu. Posaz je na motorce velice příjemný a uvolněný, jen k cestovnímu enduru by se hodila širší řídítka, která jsou tradičně japonsky úzká.

Srdcem stroje je řadový šestnáctiventilový čtyřválec o objemu 1043ccm. Ten je seškrcený na výkon 118 koní při 9000 otáčkách. Celkem zajímavý je točivý moment 102 Nm v 7700 otáčkách. Výkon si bude muset poradit s váhou 239 Kg, která je na čtyřválec celkem slušná. Do nádrže se vejde 21 litrů paliva, tedy dost na slušný dojezd na cestách.

O terénu tady bohužel vůbec nemůže být řeč, zatímco malý Versys vynikal svou nízkou hmotností, která jej činila velice dobře ovladatelný, velký čtyřválec bude hodně neohrabaný. Nasvědčuj tomu i klasicky silniční rozměry pneumatik, ty jsou na sedmnáctipalcových ráfcích, vzadu je 180, vepředu 120. K motorce bude k dispozici celá řada doplňků, jako jsou kufry, větší plexi, držák navigace a mnoho dalšího.

Dnes už není nic výjimečného, když má motorka přepínání palivových map. Versys 1000 má k dispozici dva režimy pro plný výkon a mírně seškrcený pro použití za deště, nebo ve městě.

ER6 a ZZR1400

Na výstavě jsme si také mohli poprvé osahat faceliftované Kawasaki ER6 a ZZR1400. Zejména ER6 se hodně změnila, sedlo je mnohem příjemnější a bude se na něm lépe udržovat jízdní pozice. Zvýšila se nádrž a motorka budí mnohem agresivnější dojem. Naopak ZZR navazuje na svou třídu, posez je cestovně sportovní, cestovnější, než na VFR 1200, ale přeci jen sportovnější než třeba na BMW K1300 S. Kawasaki slibuje výkon 200 koní bez náporového sání a 210 s ním. Máme se tedy na co těšit.



Videa

Instagram




Motodenik.cz

© 2010-2019 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o., supported by AmbitionPro, s.r.o.