fotka

Ace 125 - replika Honda Dream 50R v Čechách

  • vydáno: 4.1.2012
  • autor: FilipT

Honda Dream 50R byla speciální omezená série závodní repliky a vyráběla se jen v roce 2004 a v závodní verzi v letech dva roky 1997-98. Šlo přitom o pamětnický model na oslavu jiné legendy - modelů RC110 a CR110 z roku 1962, první závodní padesátky Hondy a její sériové verze.

A na český trh teď díky nadšení Ivo Kaštana přibyla čínská replika-repliky, motocykl Skyteam Ace 125. Hned při první cestě do Brna jsme se zastavili ve Velkém Meziříčí a navštívili slavného „Dakaristu“, abychom mezi jeho závodními speciály a replikami Hondy Monkey a DAX, které na náš trh také dováží, mohli prohlédnout a vyzkoušet repliku Hondy Dream v provedení Ace 125.

Úspěšný závodní model Honda RC110 byl padesátkový jednoválec DOHC, který již ve své době točil 14 tis ot/min a poskytoval výkon 9,5 k. Hned po něm následovala verze RC111 navržená speciálně pro Isle of Man TT a doplněná o 8-rychlostní převodovku, která zvládala otáčky přes 16 000 ot/min a dosahovala rychlosti 145km/h! Později se tento model pod označením CR93 posunul i do třídy 125 ccm. V sériové nabídce se prodávaly odvozené civilní verze CR110 Cub Racing, také s osmirychlostní převodovkou a výkonem 8,5 k.

Retro stopětadvacítka Ace 125 představená v Miláně čínským výrobcem Skyteam věrně kopíruje tvary i charakteristické barevné provedení Hondy Dream 50R. Hrdě vystavuje červený trubkový rám a vcelku zdařile napodobuje i tvar černého výfuku. Tím hlavním rysem je ale samozřejmě nádherně dlouhá nádrž, do které se zamilujete na první pohled. Tu doplňuje zadní „bobek“ za jednomístným závoďáckým sedlem a dvojice tlumičů po stranách. Také pneumatiky na osmnáctipalcových kolech jsou krásně linkované v dobovém stylu!

Celkový historický dojem repliky narušují jen plastová zrcátka, která jsou zde jen kvůli homologaci a po koupi musí okamžitě dolů a nahradit za chromovaná, nejlépe na koncích řídítek. S replikou si každý majitel asi bude ještě dost pracovat. Okamžitě se nabízí vyměnit chromované budíky za nějakou černou retro přístrojovku, ovladače na řídítkách by také snesly trochu archaičtější design... ale to už bude patřit k radostným „povinnostem“ každého majitele. Vepředu by se ještě moc hezky vyjímala bubnová brzda, ale to už by asi bylo příliš...

Svezení s vzduchem chlazeným dvouventilem by mohla být podmanivá záležitost, jde o vcelku moderní stroj z vyvařovací hřídelí a výkonem 7 kW, se kterými se dá očekávat pohodlná cestovní rychlost kolem 100 km/h. S dlouhou nádrží o objemu 10 L máte jistotu dojezdu odhadem kolem 150 km, takže při hodně zajímavé ceně této kolem 40tis korun půjde o stylové poježdění za hodně nízké náklady.

Na pravém boku stopětadvacítky s karburátorem hrdě vystupuje startovací páka. Motocykl ale samozřejmě má i elektrický startér a po jeho stisku se ozve sympatický blafavý zvuk jednoválce. Bohužel během naší návštěvy pořád pršelo, takže jsme stroj s pouhými 12 km na tachometru museli nechat odpočívat v garáži ;-( Ale na jízdní testík se chystáme určitě ještě během zimy!

Technické údaje, aktuální cenu a odkaz na stránky prodejce naleznete zde

Copyright © 2010-2016 motodenik.cz