Nové BMW F800GS 2013

FilipT 2.7.2012

fotka

Těsně před začátkem srazu BMW Motorrad Days se představila nová verze populárního cestovního endura F800GS. Pro příští sezónu dostává nejen nově střižený facelift, ale i vypínatelné ABS již ve standardní výbavě a k tomu nové systémy ESA a ASC, vyhrazené dříve jen dvanáctistovkám.

Značka BMW dokázala v roce 2007 jako první zareagovat na volání po cestovním enduru středního objemu, které by nahradilo mezeru na trhu po odchodu legendární Afriky Twin. Stále více zákazníků totiž chce něco výkonnějšího než šestistovkový jednoválec, ale zároveň už nepotřebují objemy přes litr a s tím spojenou vyšší hmotnost. Prostě chtějí mašinu, na které si i s cestovní výbavou užijí svižné svezení i na silnici, v pohodě přecestují dálniční přesuny a současně si po odložení kufrů užijí nějakou tu zábavu v terénu nebo v poušti. A velká poptávka po řadě F800GS a jeho silničnější verzi F650GS dokazuje, že takových zákazníků je stále více.

Proto se již od září v showroomech objeví nová a podstatně inovovaná verze F800GS doplněná již ve standardním provedení o ABS. Hodně se zapracovalo i na vzhledu, který sice celkově zachovává hlavní charakteristické rysy, ale zároveň je o dost atraktivnější a modernější. Zvýrazněné průduchy po stranách, jiný tvar enduro „zobáku“ i nádrže, upravené světlo, to jsou jen příklady nových prvků. Nové je i sedlo Comfort, které by mělo podpořit pohodlí na delších cestách.

Směrovky se přesunuly trochu výše, zůstává mohutná zadní část skrývající palivovou nádrž. No a nová je samozřejmě i nabídka barev, ke klasické bílé se přidala modrá a hlavně nádherná bronzová, která podle mě bude tím největším hitem. Nová je také přístrojovka s upravenou grafikou a displej, který obsahuje kompletní sadu informací, které byly dříve k dispozici jen u verzí s příplatkovým palubním počítačem. Také přední světlomet nabídne LED osvětlení, byť jen v u příplatkové verze.

Kromě již zmíněného ABS montovaného již v základní verzi si zájemci mohou přiobjednat ještě širší nabídku doplňkové výbavy. Například sníženou verzi, která vedle nižšího sedla upravuje i odpružení. Nová řada GS ale dostává i možnost osazení elektronického odpružení ESA zadní vidlice, standardně regulace předpětí zůstává pomocí kolečka na boku stroje. Novinkou je také kontrola trakce ASC, která se vhodně doplňuje se standardním ABS. Pro koho ani to ještě není dost, je tu systém sledování tlaku v pneumatikách. Pohonná jednotka zůstává stejná a i nadále nabízí slušné stádo 85 koní při 7500 ot/min a 83 Nm již na hranici 5750 ot.

A poslední nová funkce - F800GS se bude nabízet i ve škrcené verzi na 48 koní, což jej zpřístupní pro řadu kategorií řidičských oprávnění po celé Evropě. A pro koho je F800GS moc „hardcore“, může sáhnout po silničně orientované verzi BMW F700GS. Jestli vás nové BMW F800GS opravdu zajímá, přijeďte si jej již tento víkend prohlédnout na BMW Motorrad Days do Garmisch-Paterkirchenu.

Další články z rubriky:

    

    Videa

    Instagram

    
    

    Motodenik.cz

    © 2010-2019 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o., supported by AmbitionPro, s.r.o.