Nové BMW F700GS 2013

FilipT 2.7.2012

fotka

S novým designem, konstrukcí, ale i motorem, vyráží do sezóny 2013 i silničnější verze dvouválcového cestovního endura řady F. Vloni se ještě jmenovalo F650, ovšem letos posiluje na F700GS.

Jak jsme psali v druhém článku, model F800GS dostal pěkný facelift, vybavení ABS již ve standardu a řadu doplňkových funkcí v příplatkových nabídkách. V případě silničněji orientované verze F700GS jsou ovšem změny ještě větší.

Tato verze má oslovit hlavně jezdce, kteří se do terénu hodlají podívat jen výjimečně a většinou budou využívat výhod lehkého avšak výkonného endura po rozbitých okreskách nebo po městě. Právě ti nejvíce ocení systém ABS již ve standardu, ale současně možná nejvíce využijí dvou dalších příplatkových systémů, které jsou nově v nabídce. Kontroly trakce ASC (Automatic Stability Control) a elektronického odpružení ESA (Electronic Suspension Adjustment).

Facelift předvádí nový tvar „zobanu“ a bočních panelů a nové směrovky. Nová je také přístrojovka s upravenou grafikou a displej, který obsahuje kompletní sadu informací, které byly dříve k dispozici jen u verzí s příplatkovým palubním počítačem. Také přední světlomet nabídne LED osvětlení, byť jen v u příplatkové verze. Pro koho ani to ještě není dost, je tu systém sledování tlaku v pneumatikách.

Jak naznačuje kód nového modelu BMW F700GS, od předchozí verze F650GS je řadový dvouválec 789 ccm naladěný na vyšší výkon i kouťák. Výkon se zvyšuje z předchozích 71 koní/7000ot na novou hodnotu 75koní/7300ot, také krouťák stoupne z 75 Nm na 77 Nm. Vedle toho se zkrátí sekundární převod a dozadu přijde o jeden zub větší rozeta, takže mašina získá podstatně větší odpich a ve městě s ní bude ještě víc zábavy.

Velká změna přichází také u litého předního kola. Zatímco předchozí F650GS měla pouze jeden kotouč, nová verze BMW F700GS nabídne klasické dvoukotoučové brzdy s dvoupístky dvoukanálovým ABS. Nepatrně se tím zvyšuje hmotnost celého stroje, která ovšem zůstává na přijatelné úrovni 209 kg provozní hmotnosti.

Rám i odpružení zůstávají stejné, ovšem nově je lze doplnit o již zméněné systémy ESA a ASC. Odpružení tak nabídne tři režimy Comfort, Normal a Sport s jednoduchým nastavením pomocí tlačítka na řídítku. Předpětí zadní pružiny se i nadále upravuje klasicky pomocí kolečka.

A poslední nová funkce - F700GS se bude nabízet i ve škrcené verzi na 48 koní, což jej zpřístupní pro řadu kategorií řidičských oprávnění po celé Evropě. Jestli vás nové BMW F800GS opravdu zajímá, přijeďte si jej již tento víkend prohlédnout na BMW Motorrad Days do Garmisch-Paterkirchenu.

Další články z rubriky:

    

    Videa

    Instagram

    
    

    Motodenik.cz

    © 2010-2019 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o., supported by AmbitionPro, s.r.o.