KTM 1190 Adventure a Adventure R

FilipT 22.9.2012

fotka

Hned dvě verze nového Adventuráka, to je finální slovo KTM po celé řadě neoficiálních úniků informacií. Po vzoru BMW GS přijde jedna silničně laděná verze s devatenáctkou vepředu a jedno „poctivé“ enduro s jednadvacítkou.

Pojem enduro ovšem u těchto nových KTM používají jen zřídka, nový Adventure je označován jako sportovní cesťák. To je jasné, endura u této rakouské značky opravdu vy padají jinak. Spíše to vypadá, že se KTM nechala unést prodejními úspěchy modelu SMT a zařadila část jeho charakteru právě do podoby nového Adventura. To je patrné hlavně u silniční verze KTM Adventure 1190 na širokých pneumatikách a s koly 19 a 17 palců, byť stále ještě drátovými místo litých.

Dvouválec LC8 s elektronickým plynem a antihopingovou spojkou umí podat výkon 110 kW/150 hp a krouťák 125 Nm, příznivý je i servisní interval 15000 km a KTM slibuje i příznivou spotřebu paliva. Doplňuje jej BOSCH-ABS a kontrola trakce BOSCH Traction Control (MTC), obojí se speciálním režimem OFFROAD, a navíc plně nastavitelné odpružení WP.

KTM Adventure 1190 R s jednadvacítkou vepředu už vypadá o dost ostřeji a více láká na offroadové ježdění, při kterém oceníte nastavitelné stupačky, výšku sedla i polohu řídítek a plexištítu. Ještě lepší zprávou ovšem je zachování příznivé hmotnosti. Srovnání s předchozí verzí Adventure 990 je trochu složité, protože před pár lety KTM zásadn uváděla suchou váhu a Adventure 990 měl 199 kg suché váhy. Dnešní novinka uvádí údaj 235 kg s plnou nádrží, tedy odhadem o 8-10 kg více než dosavadní verze.

 reklama

Videa

Instagram




Motodenik.cz

© 2010-2019 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o., supported by AmbitionPro, s.r.o.