Dakar 2010 bude opět v Argentině a v Chile - oficiálně!

martinmacek.com 27.2.2009

fotka

Podle dnešní tiskové zprávy ASO, bude 32. ročník Rallye Dakar probíhat opět v Argentině a v Chile. Tisková konference k ročníku 2010 bude začátkem března v Buenos Aires i v Santiagu.

Podle dnešní tiskové zprávy ASO, bude 32. ročník Rallye Dakar probíhat opět v Argentině a v Chile. Tisková konference k ročníku 2010 bude začátkem března v Buenos Aires i v Santiagu. Jen pro zajímavost, web dakar.com zaznamenal během letošní akce téměř tři miliony unikátních návštěvníků, což je 60% nárůst proti roku 2007. Pochopitelně na tom má podíl obrovský počet čtenářů z Argentiny (20% celkového počtu přístupů). Mimochodem - podíl Francie je 13%, na třetím místě Holandsko s 10%, Španělsko 7% a Chile 6%. Trajekt s vozidly a technikou už dorazil do Le Havre a motorky týmu Yamaha Europe se budou vyzvedávat zítra.


Další zajímavosti
Na iDnes si určitě přečtěte
článek Jiřího Vintra na téma zda letošní Dakar obstál a jak to bude v budoucnu. Myslím si, že to shrnuje dojmy, které jsme za ty dva týdny asi všichni měli - zejména důvody krácení etap apod. Rozhodně to povrzuje to, co se šuškalo a je to pěkně napsané. Nejvíc se mi líbila tato pasáž: ...Speciálku z Copiapó do Fiambaly pořadatelé zrušili pro špatnou předpověď počasí, které mělo soutěžící dostihnout během horského přejezdu zpět do Argentiny. Celému startovnímu poli tím byli pro smích. Vedle mého stanu spal navigátor Robbyho Gorgona Andy Grider, který vylezl onoho nádherného atacamského rána ze spacáku se slovy: „Wow! It’s fucking raining! The weather is too bad for Volkswagen!“ Asi to naprosto vystihuje celou podstatu problému - organizátoři dělali to, co si přály velké firmy, největší účastníci a budoucí sponzoři akce. Sportovní stránka šla stranou. Co mě ale mrzí ze všeho nejvíc, je popírání klasických principů Dakaru - to, čím se odlišoval od jiných dálkových soutěží - nemožnost asistencí vracet se na trasu pro porouchané stroje, pobyt odstoupivších posádek v bivaku a jejich aktivní účast na podpoře týmu, nesmyslné mnohonásobné zkrácení etap poté, co část závodního pole projela nejobtížnější části s extrémním nasazením techniky i lidských sil, aby vzápětí byli všichni srovnáni do stejné úrovně a druhý den pokračovali jakoby dojeli všichni apod. Rozhodně si to přečtěte!

Další články z rubriky:

     reklama

    Videa

    Instagram

     reklama
    

    Motodenik.cz

    © 2010-2018 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o.