Dakar - 2.Etapa - Aktualizováno!

Martinmacek.com 4.1.2009

fotka

Dnešní etapa vede ze Santa Rosa do Puerto Madryn. Podle všeho se jedná o nejdelší etapu celého závodu - 837km. Trasa speciálu ale měří jen 237km a zajímavé je, že začíná hned z bivaku předchozí etapy.

Nebude čas se rozjezdit. Motorky startovaly od 06:15 a do cíle speciálu by měly dorazit kolem půl deváté místního času. První část trasy je rychlá až velmi rychlá. Od 84km začíná pískový terén až do CP2 na 108km. Pak následuje asi 100km extrémně rychlé pampy zakončený 20km písku. Přejezd 600km bude jen zkouška odolnosti protože teplota bude určitě velmi vysoká.

Martin startoval ze 17. pozice v 06:36:30 a v tomto okamžiku už projel prvním měřicím místem (průběžně 18. místo) ale nedojel ještě na druhé měření na 73km, kde je zatím prvních pár jezdců. O rychlosti si opět můžete udělat obrázek z toho, že 73km trasy projel Marc Coma za 36minut. Despres se pochopitelně snaží nahnat včerejší ztrátu a evidentně jede stíhací jízdu - startoval z 21. místa a na 73km už jede na průběžném 7. místě se ztrátou pouhé minuty a pěti vteřin a poskočil tedy o 14 pozic dopředu. V reálu jsou ale ty první časy docela vyrovnané, rozdíly jsou v řádu vteřin a tak je vidět že stáhnout ztrátu o celou minutu je velký výkon. Despres prvním bodem zlepšil svoje umístění na celkové průběžné 19. místo, protože stáhnout musí téměř 42 minut aby mohl promluvit do pořadí na první pozici. A to nebude jednoduché. Martin jede průběžně na 16. místě v celkovém pořadí, uvidíme jak dopadne druhý průjezd.

Doplněno: Pokud údaje na trackingu ASO nekecají, projel Martin měřením na 108km na celkovém 17. místě a těsně za něj se na 19. místo probojoval Froněk (startoval s číslem 193), což je opravdu skvělý výkon. Fretigne se drží na třetím místě. I. Jakeš se objevuje na 26. pozici ale v pořadí se vůbec neobjevil Despres! Aplikace ASO dnes funguje ještě hůř než včera.

Aktuálně:
Vypadá to že Martin dojel dnes na 29. místě se ztrátou 25:45 na dnešního vítěze Franse Verhoevena, který zajel výborně. Marc Coma se v průběhu druhé poloviny speciálu propadl a dojel dnes až 17. Frans Verhoeven jede v týmu s Davidem Casteu a Francisco Lopezem a před závodem se netajili ambicemi na nejvyšší umístění. David je mimochodem dvojnásobný vítěz argentinsko-chilské rallye Pol Las Pampas, takže to tam dobře zná a dnešní terén mu maximálně vyhovuje ale dnes zajel až 23. místo. Lopez, který žije celý rok v Chile zajel osmý.



Je otázka, jak moc pomáhá týmová spolupráce a taktika ale už včera bylo vidět, jak jezdec z řekněme "turistické" části startovního pole obětoval své kolo a dal ho jezdci ze špičky. Podle zpráv, které jsem dostal od Martina, jedou jezdci Yamahy víceméně každý sám za sebe a žádná týmová spolupráce nebo taktika zatím neexistuje. Jezdci z holandské části ne zcela komunikují s částí francouzskou a i když jsou oficiálně nasazení do jedné skupiny (Fretigne, Marchini a Macek), je otázka nakolik je to jen oficialita bez reálné spolupráce. Zkusíme dnes zjistit jaká je realita. Despres po neuvěřitelném výkonu zajel druhé místo se ztrátou pouhých 41s na vítěze etapy a Fretigne na papírově slabším stroji je jen dvacet vteřin za ním. Celkově si tedy Martin dnes zajistil 22 místo (informace ještě nejsou oficiální) a z našich závodníků dojel nejlépe. Jak měl závod hezky rozjetý Froněk, tak do cíle nakonec dojel na 59 místě, to znamená že v druhé části se někde zasekl, protože v polovině speciálu byl kolem 22 místa stejně jako Jakeš, který zatím v celkové tabulce uvedený není. Velmi dobře zajel Jacek Czachor, který i druhý den udržel pozice v top-5 se ztrátou necelých 18 minut na Comu. Despres si po dnešním dni polepšil pozici na 12. místě a má ztrátu přesně půl hodiny ale roli v tom hraje také umístění dosavadního vedoucího jezdce, který dnes se ztrátou 12:27 minut skončil opravdu až 17. Jsme zvědaví, co se v druhé polovině speciálu dělo!

Aktualizace: Před chvílí jsem dostal zprávu z cíle speciálu s rozhovorem s Jonahem Streetem, který říkal že dnešní navigace byla mnohem obtížnější než čekali, protože se střídal povrch - pevný a vzápětí jemný písek a rozbíhal se mu tripmaster, takže ne zcela přesně věděl kolik má skutečně ujeto a navigace byla složitější. Navíc prý jako většina týmů s vyjímkou továrních špiček má omezené peníze, takže musí teď po dojetí speciálu ještě dojet 600km do bivaku tak nechtěl skončil s totálně rozedranými pneumatikami a nejel plný plyn. Po včerejšku prý bylo evidentní, že je lepší nejet naplno než se propadnout v pořadí kvůli defektům kol na tomto povrchu.
Protože obrazový materiál nebude dřív než pozdě v noci, přikládám fotky z tiskového servisu ASO - Verhoeven v cíli speciálu.

Další články z rubriky:

     reklama

    Videa

    Instagram

     reklama
    

    Motodenik.cz

    © 2010-2018 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o.