Motosalon 2010 Brno aneb sobotní masakr

Petr Vala 14.3.2010

fotka

Výstava poprvé v Brně. Sen mnoha fanoušků motorek se měl stát skutečností. Reprezentativní prostory, dostatek místa pro návštěvníky, start nové sezóny. Zkouknutí novinek a setkání se známými, které jsme delší dobu neviděli. Ještě to tak naplánovat, ať se všichni sejdeme v jeden den. Co takhle sobota?

U mě to bylo prozaičtější. Kvůli pracovnímu vytížení jsem rezignoval na náročné cestování a vybírání drahocené dovolené, která se bude hodit v nabité sezóně. Tušil jsem, že sobota bude asi nejnavštěvovanějším dnem. Ale což, tak aspoň na tom budu stejně jako většina lidí, co se těší na výstavu.

Počasí je oproti loňskému o dost nevlídnější a tak se loučím s motorkou a svezu se s kamarády autem. Po vstupu do areálu se vidíme naposled. Jdu navštívit kluky na stánek Motorkáři.cz a "doprava" mezi stánky je ještě celkem v pohodě. Po chvilce začíná houstnout a tak po setkání s parťačkou ze závodů jdeme do azylu místní restaurace. Naskýtá se nám pohled na dopravní kolaps. Tak tohle bude náročný.



Proč se vlastně výstava stěhovala do Brna, resp. proč jsou výstavy dvě? Jak vystavovatelům tak návštěvníkům šlo hlavně o jednu věc - větší reprezentativnější prostory. Aby se nemuseli cítit jako sardinky v plechovce - tak to se v sobotu jednoznačně nepovedlo. Z pohledu obyčejného navštěvníka, který neví o pozadí přípravy takovéhle akce, je to až nepochopitelné. Když k tomu přičteme stále omílanou krizi a z toho plynoucí neúčast několika prémiových značek, tak věřím, že mnoho lidí bylo velmi zklamaných. Třeba jako kamarádi, kteří nedlouho po vstupu volají, že toho mají dost a jedou domů. Tak, plechovka je pryč a já jako sardinka se pouštím do víru akce.

Sice se říká to nejlepší nakonec, ale ten vyhradím pro milé úsměvy a zezačátku rozeberu asi nejlepší stánek akce. České zastoupení Touratechu připravilo moc hezké stroje navěšené tím nejlepším ze své produkce, vystavený rallye kit pro G 450 a jeden pravý rallye speciál potěšily oko nejednoho fanouška. Tomáš Kocanda neúnavně prezentoval možnosti navigací a komunikačních sad, kousek opodál se stála fronta na cestovatelské přednášky a videa, k dispozici byly nové katalogy, úplně nová knížka o Albánii od Filipa "Beby" Webera a žádané DVD o enduroškole Milana Holého (k těmhle dvěma věcem se vrátím v některém z dalsích článků).



Naproti této velmi profesionální prezentace se nacházelo fanouškovsky velké zklamání. Máme se snad utěšovat tím, že můžeme být rádi, že je na výstavě aspoň nějaké zastoupení BMW? Jestli to bylo myšleno takhle, tak já tedy rád nebyl. V roce, kdy BMW představuje nové motory pro své boxery a úspěšný superbikový stroj, se dal tento potenciál využít jinak. Nemluvě o tom, že jestli jste si chtěli prohlédnout nebo nedej bože vyzkoušet oblečení z široké výrobní řady, tak to musíte jinam. Že mezi novinkami je třeba i uplně nový žádaný set Rallye 3? To asi marketingovému oddělení uniklo... A nejhezčí BMW? R 80 GS Jirky Bašného na stánku cestovního magazínu Motoroute (kde bylo k vidění několik zajímavých strojů).



A je tu čas na jednu pecku. Snili jsme o ní, vyprávěly se legendy, ty se měnily v usměvné příběhy až posměšky. A teďka si na ni mohl každý sáhnout! Zbrusu nová guma E-10 od Mitasu v rozměrech 110 předek v 19 palcích a 150 zadek v 17 palcích. Trvalo to sakra dlouho a snad se čekání vyplatilo. Za doporučenou cenu pod 3500 Kč se jedná o horkého favorita pro univerzální gumu na velká cestovní endura. Beru to jako povinnost ji brzy otestovat.



O čem bych se měl ještě zmínit? Různě po výstavišti bylo rozeseto několik cestovatelských motorek, jako například testovací kousek BMW F 800 GS Jardy Šímy z testu na 200 000 kilometrů, přestavěné BMW G 650 Xchallenge z parádní cesty Afrikou.com a již zmíněné stroje na stánku Motoroute. Aprilia přivezla parádní dakarský speciál, se kterým Francisco Lopez vyjel skvělé třetí místo na letošním Dakaru. Abyste si nemysleli, že záměrně neinformuju o KTM, tak vězte, že jediné KTM kterého jsem si všimnul bylo na stánku výrobce příslušenství SW Motech. Zastoupení chybělo. Vcelku nevyužitý se mi zdal prostor BESIPu, kde nejvyužívanější byl jízdní trenažer. O sympatických elektrických skútrech jsme si pokecali na stánku Akumoto.cz - na velké cestování to ale ještě zatím není.




Blížíme se k závěru a nastal čas na milé úsměvy. Brno to je zlatá loď, za holkama z Brna choď. Nevím, jestli to všecho byly Brňačky, ale nejenom úsměvy byly okouzlující.:o)



Tohle jsou mé dojmy. Zhodnocení? Každý si najde to svoje. Já jsem byl spokojený, i když to tak možná v průběhu článku nevyznělo. Zázemí bylo opravdu o úroveň výš než v Holešovicích. Za výběr nevhodného dne si můžu sám, ale každopádně by na průchodnosti měli organizátoři pro příště zamakat. Kvůli těmto faktorům jsem nepořídil dost fotek a neobsáhnul všechno, co jste mohli na místě vidět. Proto jestli má někdo z vás zajímavou informaci a chtěl by se o ni podělit, rád vám přenechám prostor.

Další články z rubriky:

     reklama

    Videa

    Instagram

     reklama
    

    Motodenik.cz

    © 2010-2018 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o.