Benzín i Volty - KTM Festival 2015

Matěj Oliva, Foto: František Chobot, David M. Bodlák, Radek Lavička 29.5.2015

fotka

Po roční pauze se znovu vrací jedna z nejpopulárnějších značkových akcí v jedné stopě. KTM Festival měl i letos vše, co každý jezdec potřebuje od silničního okruhu, přes enduro až k motokrosové trati, která je v Bělé znovu obnovena!

K testování byla připravená kompletní modelová Řada Adventure včetně novinek Super Adventure 1290 a Adventure 1050, chybět nemohl ani Super Duke a pro méně náročné pak řada RC. Offroad patřil kompletně Freeridům včetně těch elektrických. A ty také nejvíce zaujaly nás.

Na Freeridech bylo možné jezdit na speciální trati, která byla pro letošek vyšperkovaná o přejezd staré Octavie, otočený kontejner a populární houpačku. Kdo by si netroufl, mohl všechny překážky pohodlně objet, ale ruku na srdce, na Freeridu to zvládl skoro každý.

Všechny 4 Freeridy (elektrický SX a XC a benzínový 250 a 350) si s tratí poradily bez sebemenších problémů a pokud ne, zpravidla za problémem stála chyba jezdce. Motorky si na trialových gumách bez problémů poradily s kapotou auta i se seskokem z kontejneru, nebo s wallridem.

Benzín vs. elektrika

Zajímavé je srovnání benzínových Freeridů s těmi elektrickými. Při přesedání z jednoho na druhý můžete naplno ocenit výhody i nevýhody každého pohonu. Zásadní rozdíl je taky mezi benzínovým čtyřtaktem a dvoutaktem.

Elektrický Freeride oslňuje především svým točivým momentem od nejnižších otáček. Každý výjezd, nebo překážku tak můžete překonávat v podstatě nulovou rychlostí a kdykoliv otočíte plynem, máte k dispozici dostatek výkonu na rozjezd. Na druhou stranu třeba při seskoku z překážek trochu chyběla spojka. Dávkování výkonu u elektromotoru je hodně citlivé a často se mi stalo, že se při rozjezdu protočilo zadní kolo a motorka tak nedostala potřebnou rychlost.

Oproti tomu se u benzínových Freeridů bez spojky neobejdete. Musíte jí používat prakticky při každé příležitosti, ať už pomalu popojíždíte, vyjíždíte ze zatáčky, nebo potřebujete nadhodit přední kolo. A je celkem jedno, jestli jedete na dvoutaktu, nebo na čtyřtaktu.

I mezi benzínovými Freeridy je celkem fatální rozdíl. Zatímco čtyřtakt je poslušný a rutinně šplhá na překážky, dvoutakt je mnohem temperamentnější, snáze se ovládá, ale vyžaduje mnohem aktivnější jízdu a trochu zkušeností. Obojí má ale rozhodně něco do sebe.

Víkend patřil veřejnosti

Pokud KTMku máte, uvažujete o ní, nebo si jí chcete jen vyzkoušet, je právě pro vás KTM Festival ideální. Jezdci všech kategorií mohli otestovat Freeridy i silniční motorky. Zatímco na elektrické i benzínové Freeridy byla připravena speciální trať, silniční modely si mohl každý vyzkoušet v běžném provozu, kde by je používal nejčastěji. Samozřejmě pod dohledem jezdce od KTM.

Pokud máte vlastní motorku jakékoliv značky, můžete na KTM Festivalu využít tratě v Bělé. Připraven byl motárdový okruh, endurový okruh, motokrosová trať a dvě tratě na Freeride. Na své si přišel zkrátka každý.

Nechyběl samozřejmě ani doprovodný program i pro nejmenší, exhibice jezdců a dobré jídlo. K tomu všemu měla KTM velké štěstí na počasí a celý víkend nezapršelo. Kdo zaváhal a nepřijel, o hodně přišel.

Další články z rubriky:

    

    Videa

    Instagram

    
    

    Motodenik.cz

    © 2010-2023 motodenik.cz, AmbitionPro, s.r.o.