Aprilia a Moto Guzzi v Kořenově

Matěj Oliva 1.6.2015

fotka

Tradiční akce na tradičním místě a s tradičním počasím. Tak lze jednoduše definovat testovací den společnosti A-spirit, na kterém jsme mohli otestovat nejžhavější novinky značek Aprilia a Moto Guzzi.

Všechny novinky k dispozici

Na testovací den do Kořenova přivezl A-spirit všechny novinky, které jsme mohli obdivivat na výstavě EICMA v Miláně. Nechběly dvě nové edice Moto Guzzi California a V7, ani nová úprava Aprilia Caponord Rally. Pro milovníky rychlosti a motoru V4 tu pak byla RSV4 RR a Nové Tuono. Naplánované byly tři luxusní trasy, na kterých bylo vše, jen ne rovinky. Spousta zatáček v horách, které vás dovedly na nejhezčí místa Jizerských Hor.

Moto Guzzi California Audace a Eldorado

V případě Californie sice nejde o nové modely, ale jde o hodně zajímavé úpravy úspěšného powercruiseru. Každá pak jde naprosto odlišným směrem. Zatímco Eldorado je doslova reklamou na eleganci, Audace apeluje na vaše sportovní a rebelské já. Když je postavíte vedle sebe, dojem je dokonalý, každá motorka se tváří úplně jinak a vy hned od začátku víte, po které vaše srdce touží. Technika ale zůstává stejná. Motor je vzduchem chlazené Včko 1400ccm. Jeho výkon a točivý moment vám pomáhá zvládat kontrola trakce, kterou můžete nastavit v několika režimech. O tom si můžete přečíst v redakčním testu.

Mě osobně více zaujalo Eldorado. Červená barva ůsobí naživo dokonale, k tomu chromy, drátěná kola a hlavně pneumatiky s bílými boky, na které jsem vydržel koukat dlouhé minuty. Dohromady jde o perfektně vyladěný celek, kde není nic navíc, ale nic nechybí. Retro prvky jsou pak kombinované s modernou v podobě denního svícení a moderního předního světla. Posaz na Eldoradu je příjemný, nabízí dokonalé pohodlí, velké plotny jsou tam kde je potřebujete, jen velmi brzy zjistíte, že jsou dost při zemi. Od lámání rekordů tu tahle motorka ale rozhodně není.

Audace je pak pravý opak. Strohá, jednoduchá a minimalistická. Vše v černé. Klasické malé světlo, stupačky a rovná řídítka, která přenáší váhu dopředu. Máte tak mnohem sportovnější posaz a motorka vás svádí ke svižnější jízdě. Motorka ale rozhodně není nepohodlná. Sedlo je sice užší, ale pořád dost pohodlné i na delší cesty.

Aprilia Caponord Rally

Původní Caponord 1000 byl sice těžký, ale pořád byl plnohodnotným cestovním endurem, které se nebálo i nezpevněných cest. Když přišla nová generace, pro mnohé byla zklamáním. Motorka už mířila jen na silnici. Sice s daleko silnějším motorem, lepší elektronikou, elektronickým podvozkem, ale do Albánie se vám na něm už tak nějak nechtělo. V Aprilii to naštěstí pochopili...

Verze Rally Dostala vše, co potřebujete pro expedici. Je postavena na drátěných kolech s devatenáctkou vepředu. K tomu jsou tu padací rámy, mlhová světla a dvojice odolných kufrů. Motor a elektronika zůstává stejná jako na silničním modelu. Tedy perfektní. Po zakroucených silničkách v horách tak Caponorda můžete vodit více než svižně. Podvozek funguje perfektně a je celkem jedno, zda jedete po asfaltu, nebo po šotolinových cestách. Jen si musíte dávat pozor na nastavení kontroly trakce a ABS. Fungují precizně, ale třeba na šotolině se hodí mít nějaký prokluz zadního kola. Každopádně po krátkém svezení můžeme říct, že se upravený Caponord rodzhodně povedl a těšíme se na pořádný test, kdy ho srovnáme i s konkurencí, která se letos překvapivě rozrostla.

Další články z rubriky:

    reklama

    Videa

    Instagram

    Motodenik.cz

    © 2010-2017 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o.