Newsletter
Připravujeme
Matěj Oliva, Foto: František Chobot 1.7.2015
Během sezony se nám v redakci vystřídají desítky motorek a na málokterou z nich máme tolik času, kolik bychom si představovali. Na některou z motorek se ale občas usměje štěstí a my máme šanci jí pořádně provětrat. Letos to bude KTM 1050 Adventure.
Novinka je sice v modelové řadě Adventure tak trochu přehlížena a podle mě zůstává neprávem ve stínu megaendura Super Adventure a dvojice 1190 Adventure a Adventure R. Přitom v její prospěch hovoří cena. Nízké provozní náklady i možnost řízení od osmnácti let. Ano na papíře sice 100 koní nevypadá nějak zázračně, na druhou stranu není to tak dávno, co takový výkon byl vrcholem dvouválců. Navíc jsou to koně dobře živení od nízkých otáček a tudíž využitelní.
A výkon samozřejmě není vše. 1050 má stejnou elektroniku jako větší sestry, tedy kontrolu trakce a ABS. To zaručuje pro mladé jezdce i pro cestovatele klid a bezpečí v jakémkoliv počasí a podmínkách.
Ve Skotsku jsem byl před několika lety na Triumphu a je to pro motorkáře tak krásná země, že jsem se rozhodl tam vrátit. Počasí sice může a nemusí vyjít, ale tahle země je krásná i v dešti. Rozhodně to ale není blízko. Na skotské hranice je to od nás nějakých 1800 km a cestou musíte překonat kanál. Na tuto cestu máme dva dny. Pak už nás čeká vysočina a severní ostrovy.
Na holé motorce samozřejmě jet nemůžeme. Díky KTM máme k dispozici trojici kufrů, které jsou nutností. Trochu rozmazlit se necháváme vyhřívanými rukojeťmi a vyšším cestovním plexisklem. Jinak je Adventure v sérii, má najeto něco přes 6000, takže by se v pohodě měla vejít do prvního servisního intervalu.
Je doba chytrých telefonů a aplikací. Proto volím místo klasické GPS iPhone se staženou free navigací pro Evropu. Musí ale na motorce nějak držet. Proto máme pouzdro a držák na řidítka od Interphone. Ten má velmi snadnou montáž a je univerzální pro jakýkoliv telefon do 5" displeje. Samozřejmě je vodotěsný.
Jedeme ve dvou a dlouhá cesta na dálnici je samozřejmě nuda. Proto máme od Yshop.cz půjčené přilby AGV s vestavěným interkomem Scala Rider. Ten bude umožňovat hovor mezi řidičem a spolujezdcem, poslech hudby, rádia a samozřejmě i komunikaci s mobilním telefonem.
Věci, které je dobré mít na cestě po ruce dáváme do tankvaku. Ten nám zapůjčila společnost Moto S+P a je jak jinak, než od Givi. Má tolik funkcí, že si zaslouží samostatný redakční test, no a během července ho můžete získat i vy v naší soutěži!
Jedeme do celkem civilizované země, takže budeme moci cestou podávat reporty o tom, jak si KTM vede. Sledujte proto náš Facebook a buďte v obraze, myslím, že to bude stát za to!