Matěj Smrž: První testy po půlroční přestávce

Jiří Mikšík 4.3.2014 zdroj: @smrz

fotka

Pro Matěje Smrže skončila začátkem března šestiměsíční přestávka, kdy neseděl v sedle závodního motocyklu. Jeho tým Yamaha Motor Deutschland se totiž nachází v rozhodující testovací fázi.

Oba motocykly Yamaha R1 pro Matěje Smrže a Lucu Hansena se připravovaly v dílnách Yamaha Motor Deutschland týmového šéfa Michaela Galinskeho: "Naše R1 sice nejsou zrovna tím nejmladším modelem, ale má to také výhodu: Hned po skončení minulé sezóny jsme mohli začít s přípravou na sezónu novou a nemuseli jsme čekat na dodání dílů k nějakému novému modelu od dodavatelů", vypočítává pozitivní a negativní body Galinski.

Pro Matěje Smrže tak skončila dlouhá přestávka, od září 2013 neseděl český jezdec na svém pracovním nástroji. Minulou sezónu musel totiž předčasně ukončit kvůli problémům se svým pravým zápěstím, kde se projevilo jeho dlouhodobé zranění.

"Trénuje opravdu naplno, to jsem si jistý. Také už nemá žádné bolesti. Ale specifické pohyby, které se ukazují během jízdy na motocyklu, se nedají natrénovat", říká dále Galinski, jehož tým zůstává u Dunlopu.

Španělské testy začaly při úvodním představení seriálu Bike-Promotion třemi dny na okruhu v Alcanizi, tedy MotorLand Aragon a pokračují na stejném okruhu v rámci testů Dunlop: "Do Albacete nepojedeme, povrch je příliš drsný, takže je všude moho gripu a nemá to tedy význam", vysvětluje Galinski.

Počasí ovšem testům zatím moc nepřálo, počasí nebylo vůbec ideální a navíc foukal ostrý vítr, takže celkový počet odjetých kol nebyl nijak závratný. Podstatné ale bylo zjištění, že operace podle všeho dopadla dobře a náš jezdec už nebyl svým zápěstím zdaleka tak limitován!

Samozřejmě, že bolest se zcela neztratila, ale to je tím, že žádný trenažér pro jízdu na superbiku není a i přes tvrdý trénink se na takto specifickou zátěž nedá připravit. Matěj sice uvažoval o motokrosu, ale zrovna ten nemělo smysl s čerstvě operovaným zápěstím riskovat. Nejde však o nic, co by jihočeského jezdce zvlášť  trápilo a už ve druhém tréninku se Matěj dostal pod svůj nejrychlejší čas z loňských testů (i přesto, že nastavení motorky zatím vůbec neřešil)! V Aragonu testovali také jezdci kategorie Moto2 Luis Salom a Johann Zarco.

Pondělní test pak shrnul Matěj následovně: "Dneska je sice sucho, ale fouká silný vítr. Vyjel jsem dopoledne na pár kol, ale nemá to smysl. Abych získal data, potřebuji jedit rychlé kola, což je za dnešních povětrnostních podmínek moc riskantní. Snad se počasí uklidní a ještě si dneska zajezdím. Když ne, pak máme jeden den volno a ve středu a čtvrtek jsou testy Dunlop. Věcí na vyzkoušení je poměrně dost, tak snad nám počasí dovolí všechno stihnout.I odpoledne se - co se týká počasí - nic nezměnilo. Pořád foukal silný vítr a nešlo moc bláznit. Najel jsem dneska jen 18kol a spíš jsem jen zkoušel změnu polohy stupaček. Cítil jsem se dobře a ruka vypadá taky bezproblémově. Snad se počasí umoudří a budeme moct trochu zrychlit. Důležité ale je, že se cítím na motorce úplně v naprosté pohodě a nesvazuje mě nějakej problém, jako jsem měl v minulosti. Je úžasný objet třeba 10 kol v kuse a pořád cítit co ti dělá pravá ruka... :-))) To mě fakt baví. Dneska jsem taky jel za Zarcem a bylo celkem zajímavý porovnat si jízdu s Moto2. V nájezdech byl možná o něco lepší, ale průjezd zatáčkou jsem měl už rychlejší a výjezd samozřejmě taky. Ale to je výkonem. Stopu jsem jel prakticky stejnou, jen jsme někdy míň vykružoval a víc využíval výkon Superbika. Když jsem ho pak ale předjel, tak jsem mu zmizel jak papír od sekaný :-). Je docela sranda, že všichni se na lidi z Moto GP tříd dívají jako na polobohy, ale přitom se s nimi dá normálně jezdit. Strašně moc dělá technika... Lepší brzdy, pérování a hlavně úplně jiný pneu jak zbytek světa!".

Další články z rubriky:

     reklama

    Videa

    Instagram

    
    

    Motodenik.cz

    © 2010-2019 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o., supported by AmbitionPro, s.r.o.