Kuba Smrž ukončil úspěšně testování BSB v Cartageně

Jiří Mikšík 9.3.2014 zdroj: @smrz, bsb.com

fotka

Zkušený ex-superbikový pilot WSBK (150 startů) Kuba Smrž dokončil svůj první test na Ducati Panigale, a jeho první zkušenosti s týmem Millsport Ducati si můžete přečíst zde...

"Mám po prvních testech na Panigale týmu Millsport Ducati a i když jsem nevěděl co od toho čekat, jsem velmi spkojený. Měli jsme k dispozici 4 dny v Cartageně, kde jsme byl naposledy při ME ve třídě 125ccm, takže první den jsem si spíš oživoval trať a získával první poznatky s novou motorkou. Musím říct, že od první chvíle jsem měl z motorky velice dobré dojmy a rychle se dostal do "dvouválcového režimu". Samozřejmě s přibývajícími koly a rychlejšímy časy se začínaly objevovat nedostatky v nastavení, ale během čtyrech dnů jsme motorku hodně zlepšili, zkusili spoustu různých variant nastavení a dali dohromady základ nastavení pro další testy v Doningtonu. Ještě musím zapracovat na jízdním stylu, abych se víc přizpůsobil motorce a momentálně máme největší problém s přilnavostí na výjezdech a motorka se pak ze smyku zvedá na zadní kolo, což je další velká nepříjemnost. Ale nyní má tým několik týdnů čas projít data, konzultovat nedostatky s inženýry z Ducati a připravit změny na testy v Doningtonu a následně Snetteronu. Sice to nic neznamená, ale je pozitivní, že jsem zajížděl rychlé a konstantní časy a velice dobře se mi s novým týmem pracovalo, i když jsme nebyli v kompletní sestavě. Především bez technika přes pérování Öhlins, který určitě bude velkým přínosem. Jsem strašně rád zpět na Ducati, na které se cítím víc jako doma a už teď se těším na další testy a až začne sezóna!!!", zhodnotil úvod s motocyklem Ducati Panigale Kuba Smrž.

 

           

 

Kubu Smrže pak doplnil Steve Moore (hlavní inženýr): "Byl to skvělý test. Ale nikdy to není snadné, když mechanici, inženýři a jezdec spolu testují poprvé. Celkem brzy se Kuba na Panigale cítil pohodlně a zkusili jsme hodně nastavení, abychom pochopili jeho jízdní styl. Pro tento test jsme se koncentrovali na základ nastavení geometrie podvozku a jak mu vyhovuje nastavení plynu a motorové brzdy. Koncem druhého dne jsme už byli rychlejší než byl náš cíl a tak jsme se zaměřili na zadní přilnavost a rozložení váhy, aby motorka nebyla neustále s předním kolem ve vzduchu a nějaké změny na zadním tlumiči pomohly. Pracovali jsme především s pro nás známou zadní gumou SC1, protože jsme něchtěli problémy s gripem zlepšovat pouze měkčí směsí. Soustředili jsme se hlavně na grip ve velkých náklonech a aby motorka nešla nečekaně do smyku a během smyku byla dobře kontrolovatelná. Ještě v tom máme co zlepšovat, ale když jsme přešli na měkčí směs, motorka fungovala lépe a Kuba zajížděl rychlé časy. Příští test s námi bude i Öhlins inženýr, takže se můžeme opravdu zaměřit na perfektní vyladění podvozku. Nyní nám ještě chybí výkon, ale na další test bychom měli mít hotové motory 2014."

 

    

 

Poslední den se český jezdec Jakub Smrž - přešel letos od týmu Padgett’s Honda do Millsport Racing Ducati - dostal s měkkými gumami typu Pirelli SC0 na čas 1.34,3 min., což znamenalo vyrovnání nejlepšího času Tommyho Bridewella z druhého dne.

Další články z rubriky:

    Videa

    Instagram

    Motodenik.cz

    © 2010-2017 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o.