Motodenik.cz - Testy Moto3: Proč vlastně chyběly motocykly Mahindra?

Testy Moto3: Proč vlastně chyběly motocykly Mahindra?

Jiří Mikšík 15.2.2016 zdroj: @Mahindra, Aspar Team

fotka

Při testu ve Valencii v průběhu minulého týdne nebyl na dráze viděn ani jeden motocykl Mahindra. A také při testech v Jerezu - včera a dnes - chybí týmy s těmito indicko-švýcarsko-italskými motocykly. Důvod je prozaický.

2016 se Mahindra zúčastní už své páté sezóny MS-Moto3. Dosavadní úspěchy ale zůstaly vesměs za očekáváním. To by se ovšem mělo letos rezolutně změnit. Od roku 2012 závodí Mahindra Racing s biky MGP3O postavenými ve firmě Suter Racing Technology v mistrovství světa Moto3. Koncem roku 2014 byl oficiální tovární tým rozpuštěn a počínaje sezónou 2015 je novým vývojovým týmem stáj Jorge «Aspar» Martineze.

 

 

Ačkoliv Francesco Bagnaia dokázal při GP Francie 2015 v Le Mans dojet na pódium, tak nejlepší pilot s tímto motocyklem skončil v MS-Moto3 2015 až na P14 se ziskem 79 bodů. Dle všech pilotů s tímto motocyklem byly především motory důvodem špatných výsledků.

Příprava na sezónu 2016 týmů Mahindra ještě nezačala. Při testech 11. a 12. února ve Valencii nebyl přítomen ani jeden z týmů Mahindra a také při testech v Jerezu, které začaly včera, není indická značka zastoupena.

Prvním plánovaným předsezonním testem, kterého se zúčastní rovněž piloti s motocykly Mahindra, by měl být v Jerezu 23. a 24. února. Úplně jednoduchý důvod pozdějšího vstupu na testy než zbylá konkurence: Nové biky MGP3O ještě nejsou hotovy.

Tým Aspar sice testoval už v lednu s testovacím pilotem Dannym Webbem v Cartageně novou Mahindru. Jako původní datum převzetí závodního materiálu byl stanoven termín 8. února: "Naši šéftechnici se společně s lidmi od Mahindry střetli v Itálii a zde společně staví nové motocykly. To znamená, že nemáme moc času do prvních testů", lakonicky poznamenal Terrell Thien, týmový manažer Peugeot MC Saxoprint.

Vedle obou pilotů týmu Aspar Francesca Bagnaii a Jorge Martina dostanou nové motocykly MGP3O i týmy  CIP, Outox Reset Drink (s našim jezdcem Karlem Hanikou) a MTA Team Italia. Rovněž tým Peugeot MC Saxoprint obdrží biky MGP3O, neboť továrna Mahindra má 51 % akcií Peugeot Motocycles. Motocykly Johna McPhee a Alexise Masboua budou postaveny stejně v závodním oddělení Mahindry.

Další články z rubriky:

     reklama

    Videa

    Instagram

    
    

    Motodenik.cz

    © 2010-2018 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o.