EICMA: Honda GoldWing F6B, nová řada CBR500 a inovace CBR600RR

FilipT, foto: Jan Altner 12.11.2012

fotka

Na úvodní tiskovce Hondy v předvečer výstavy nás přivítala úžasná novinka v podobě baggeru GoldWing F6B, trojice nových pětistovek CBR500, CB500F a CB500X a nakonec i inovovaný superport CBR600RR, který na jeviště dorazil v krásné edici Repsol.

Honda GoldWing F6B

O tomhle modelu předem nikdo nic netušil, a všichi jsme jen zírali, když na scénu s typickým hučením šestiválce přijela temná široká a nízká mašina s tváří Goldwinga, ale bez typického zadního kufru s opěrkou spolujezdce a vysokého plexištítu. Pod názvem F6B vytvořila Honda úžasný stroj ve stylu custom-touring a jen s minimalistickým náznakem štítku připravila lahůdku pro jezdce, kteří si rádi vychutnají jízdu se vším co k ní patří, tedy i se svištěním vichru v přilbě.

Díky odstranění horní zadní části a následné úspoře hmotnosti o 28 kg se podstatně snížilo těžiště a vznikl stroj, který na místě působí jako nízký obrněný transportér, ale po vlastních zkušenostech ze sedla Goldwingu si dovolím odhadnout, že přehazovat tuhle věc mezi zatáčkami bude neuvěřitelný požitek pro sólo jezdce.

3x Honda CB řady 500

Honda představila úplně novou řadu praktických a cenově dostupných pětistovek s vodou chlazeným paralelním dvouválcem 469 ccm usazeným v trubkovém rámu, který je pro všechny tři modely shodný. Vedle řady NC totiž stále zůstává volné místo pro další model - pětistovky budou evidentně zaměřené na mladší jezdce a paradoxně budou díky podstatně výše položeným otáčkám maximá výkonu (6250) svádět ke svižnějšímu tempu než sedmistovky. Výkon motoru 35 kW je pak ideální volbou pro řidiče s novou skupinou oprávnění A2. Všechny tři mašiny budou jezdit na sedmnáctipalcových kolech s šířkou obutí 120 mm vepředu a 160 mm vzadu.

Honda CBR500

Nejzajímavějším modelem je bezesporu kapotovaný sportovní stroj CBR500, který bude sloužit i jako ostrý závodní model v šampionátu European Junior Cup 2013, který se nám na tiskovce také předvedl v celé své kráse a na jeviště ho přivezl Jonathan Rea.

Design vycházející z předchozích ročníků Fireblade vzbuzuje sportovní choutky, vysoko posazená řídítka i poloha stupaček ale prozrazují, že ve skutečnosti půjde hlavně o snadno ovladatelnou mašinu pro každodenní ježdění. V civilní verzi je naladěný 48 koní, což je na pětistovku velmi slušné číslo. V nabídce Hondy se tak objeví další krůček mezi CBR250 a CBR600F!

Honda CB500F

Poté, co v nabídce Hondy zmizel naháč CB500 a nahradil jej model NC700S, se pětistovkový objem opět vrací. S designem navazujícím na image Horneta a CB1000R osloví mladé jezdce i zájemce o praktické ježdění. A dovolím si odhadnout, že prodejní cena bude nám zase jednou vyrazí dech. Když se NC700S letos prodávala za 135tis korun, pak pětistovka bude.... třeba i pod sto třicet?

Honda CB500X

Crossrunner a zvláště pak NC700X mají dalšího sourozence, který je jim neuvěřitelně podobný. Vyšší posaz i jízdní pozice ve stylu cestovních „silničních endur“ je prostě v dnešní době v kurzu a design se opravdu povedl. A s plastovými bočními kryty chladiče své předchůdce snad ještě překonává!

Honda CBR600RR 2013

Menší inovaci dostala i ostrá sportovní šestistovka s upravenou aerodynamikou, ale hlavně výkonnějším odpružením 41mm Showa Big Piston, inovovaným zadním tlumičem a novými koly. Vylepšené je i mapování a nastavení sání, takže příznivci okruhového řádění s ječící šestkou se mají na co těšit.

Další články z rubriky:



Videa

Instagram




Motodenik.cz

© 2010-2019 motodenik.cz, Pointera Solutions s.r.o., supported by AmbitionPro, s.r.o.