Dakar 2011 - potřetí v Jižní Americe

Filip Tichý 26.11.2010

fotka

Zkoumání nového kontinentu pokračuje a pořadatelé před dvěma dny představili trasu vedoucí z velké části po nových oblastech severu Argentiny a Chile, přestože stěžejním regionem opět budou obrovské duny v poušti Atacama.

Po klasickém startu prvního ledna v Buenos Aires na závodníky čeká hodně kontrastů a během jediného dne vystřídají celou řadu typů krajiny a suchých i mokrých cest. První dny v Argentině se peloton dostane až k hranicím s Bolivií a bude se pohybovat v okolí slavné jihoamerické Route 40. Pak se pokračuje na sever do Chile přes Paso de Jama, za kterým začíná boj s pouští Atacama až těsně k hranicím s Peru. Po několika dnech boje s pískem a náročnou navigací v dunách závodníci opět zamíří do Argentiny a vyjedou nahoru na náhorní plošinu. I pak je ale čekají bílé duny Chilecito následované kaňony a vyschlými říčními koryty. trasa končí 16. ledna opět slavnostním dojezdem do Buenos Aires. Celkem na soutěžící i doprovod během 13 etap čeká přes 9500 km a z toho více než 5000 km v rychlostních zkouškách. Mapu a kompletní rozpis etap najdete na konci článku.

Na start se postaví rekordních 183 motocyklů, české fanoušky tohoto strhujícího sportu ale určitě bude zajímat, kdo bude na motocyklech hájit naše barvy. Na start se tentokrát postaví tři jezdci českých týmů a jejich stroje již tento týden vyrazily lodí napřed na Americký kontinent. Konkrétně pojedou Honza Veselý za Czech Dakar Team a David Pabiška s Ivanem Jakešem z týmu KM Racing. Všichni pojedou na strojích Yamaha 450, protože od loňska je pro špičkové jezdce předepsána právě toto omezení zdvihového objemu. Na čtyřistapadesátkách tak budou závodit i všechna ostatní "esa" jak Despres a Coma na KTM, dále například Lopez na Aprilii, Verhoeven na BMW.

Tisková zpráva KM Racing - kategorie Moto

Obvyklá trojice motorkářů v tradičních žlutočerných barvách se bohužel scvrkla na dvojici.Srdcaři Dušanovi Randýskovi nedovolí odcestovat zdravotní stav , který není po operaci kolena ještě optimální. Zbývající dva vyznavači jedné stopy David Pabiška a Ivan Jakeš se představí na nových strojích Yamaha 450. Na téměř identických motocyklech pojede i většina největších soupeřů, a tak bude zajímavé sledovat, jak si naši jezdci na nové technice povedou. Pabiška si posledně vytvořil rekord v umístění, když obsadil krásnou 26. pozici, slovenský rychlík byl dokonce před svým nedobrovolným odstoupením devátý. To ovšem ještě startoval na stroji KTM 690.

„Bude to dost odlišné. Nová motorka je o padesát kilo lehčí a nemá takový výkon. Loňský stroj byl zase hodně syrový a dostat se do desítky bylo hodně o štěstí. To ale potřebují i jak se říká „velcí kluci“, kteří mají daleko lepší podmínky než my,“ uvádí Jakeš. „Já se budu každopádně maximálně snažit, abych stejně jako posledně do elitní desítky zase nakouknul.“

Souhrnné video z loňského ročníku

Mapa a rozpis etap

DATE START FINISH

01/01 Buenos Aires Victoria

02/01 Victoria Córdoba

03/01 Córdoba San Miguel de Tucumán

04/01 San Miguel de Tucumán San Salvador de Jujuy

05/01 San Salvador de Jujuy Calama

06/01 Calama Iquique

07/01 Iquique Arica

08/01 Rest day

09/01 Arica Antofagasta

10/01 Antofagasta Copiapo

11/01 Copiapo Copiapo

12/01 Copiapo Chilecito

13/01 Chilecito San Juan

14/01 San Juan Córdoba

15/01 Córdoba Buenos Aires

A na závěr ještě pěkné poselství jezdcům od ředitele závodu:

Další články z rubriky:

    

    Videa

    Instagram